Přemýšleli jsme, jakým způsobem realizovat letos ve výuce environmentální výchovu, vzdělávání a osvětu (EVVO). Distanční výuka nám ztížila v tomto ohledu situaci, protože není možné zvát do školy externí lektory, navštěvovat ekologické programy nebo pořádat nějaké společné akce. Zároveň jsme nechtěli dětem přidávat další hodiny, které by trávily u počítače. Rozhodli jsme se, že zkusíme žáky motivovat jednoduchou soutěží, v rámci které by se něco zajímavého naučili, a zároveň by je mohla bavit. Žáci z celé školy dostanou každý měsíc zadání jedné environmentální výzvy formou otázky, na kterou je možné vymyslet celou řadu možných řešení. Řešení vyfotí a nahrávají do MS Teams, programu, který používáme pro distanční výuku. Každý žák a každá třída sbírá body a může tak zabojovat o zajímavé umístění v rámci prvního či druhého stupně.
Pro měsíc březen zněla otázka: „Jak naložit s odpadem?“ Žáci mohli zapojit svoji kreativitu a vymysleli obrovské množství různých řešení. Sešly se nám obrázky správného třídění odpadu, ale i velmi hezké nápady, co z původně nepotřebných předmětů vyrobit. Někteří žáci dokonce vytvářeli zajímavá videa. Výsledky březnové výzvy a povedené nápady si můžete prohlédnout ve fotogalerii. Propojila se nám tak výuka environmentální s výukou výtvarnou a s informatikou. Tato hra poběží na naší škole až do konce školního roku, kdy proběhne slavnostní vyhlášení vítězů.
Environmentální výzvy
- ZŠ admin
- Aktuality