- v týdenních rotacích prezenčně (týden prezenčně, týden distančně)
Lichý týden: 2. ročník + III. C + 5. ročník (od 12. 4.)
Sudý týden: 1. ročník + III.A + III. B + 4. ročník
Vstup do budovy školy:
Lichý týden: 7:30 – 7:45 (2. ročník), 7:40 – 7:55 (III. C + 5. ročník)
Sudý týden: 7:30 – 7:45 (1. ročník), 7:40 – 7:55 (III. A + III. B + 4. ročník)
- distančně
Zpěv – ne
Tělesná výchova a plavání – ne
Školní družina - pouze pro prezenčně vzdělávané žáky za dodržení homogenity skupin stejné jako ve třídě
Testování - povinné neinvazivní testování:
Testovat se bude pravidelně v pondělí a ve čtvrtek před zahájením výuky výhradně ve škole proto, aby byla nákaza ve třídě co nejdříve odhalena a bylo možné řešit celou třídu jako ohnisko, kdy budou všichni posláni domů a indikováni na test. Účast na testování bude podmínkou přítomnosti žáka na prezenční výuce ve škole.
Testy mají povahu tzv. samotestů, to znamená, že si test provádí sám žák pod dohledem pedagoga.
V případě pozitivního výsledku Ag testu konkrétního žáka bude odchod ze školy (přechod na distanční výuku) všech žáků, s nimiž byl daný jedinec ve vymezeném období v kontaktu.
Pokud se žák neúčastní prezenčního vzdělávání z důvodu neúčasti na testování, škola bude absenci evidovat jako omluvenou. Při této omluvené absenci škola nemá povinnost zajistit žákovi distanční způsob vzdělávání dle zákona. Žák nemůže být nucen k účasti na testování a neúčast na testování nemůže být jakkoliv sankcionována. Důsledkem neúčasti je pouze nemožnost účasti na prezenčním vzdělávání. K testování se může dostavit žák nebo zaměstnanec školy pouze tehdy, pokud nemá příznaky infekčního virového onemocnění.
Testování se neprovádí u osob:
Homogenita - povinná homogenita všech tříd a skupin. Platí i pro přestávky, na pozemcích školy, venkovní výuce apod.
Stravování
- pro distanční výuku pouze odběr venku u okénka
- pro prezenční výuku
Vstup třetích osob (mimo žáky či zaměstnance) v době provozu školy – pouze v důvodných případech za přijetí režimových opatření minimalizujících styk s žáky s vědomím ředitelky školy.
Instruktážní videa k oběma centrálně distribuovaným Ag testům:
https://testovani.edu.cz/jak-na-to-ve-skole
Manuál k testování ve školách a školských zařízeních a Letáky k testování pro žáky a rodiče
https://testovani.edu.cz
Žáka do ŠD přihlašují zákonní zástupci vyplněním přihlášky (zápisový lístek s uvedením rozsahu docházky do školní družiny). Pro přihlášené žáky je docházka povinná. O přijetí žáků do školní družiny rozhoduje ředitelka školy. Přijetí žáka do školní družiny je nenárokové. Žák není automaticky přijat do ŠD po odevzdání vyplněné přihlášky.
Kapacita školní družiny je 210 žáků. Do školní družiny jsou přednostně umístěni žáci z 1. a 2. ročníků (pokud to kapacita umožňuje i 3. a 4. ročníků).
Zápisový lístek si vyzvedněte od 6. dubna do 9. dubna 2021 ve vrátnici školy nebo je ke stažení ZDE (PDF); zákonní zástupci žáků budoucích 1. ročníků obdrží zápisový lístek v září 2021, při nástupu do školy.
V případě zájmu o přijetí žáka k pravidelné docházce do ŠD odevzdá zákonný zástupce žáka zápisový lístek nejpozději do 27. dubna 2021 poštou, do poštovní schránky u učitelského vchodu nebo vložením do připraveného boxu před vrátnicí školy (od 8:00 do 12:00).
O zařazení žáka do ŠD rozhodne ředitelka školy do 27. května 2021 a vyrozumí o tom zákonného zástupce zveřejněním na vývěskách školy u hlavního vchodu a na stránkách školy (podle kódu, které obdrží žáci na svůj školní e-mail).
Při rozhodování o přijmutí žáků k pravidelné docházce do ŠD bude ředitelka školy postupovat podle těchto kritérií:
Zákonní zástupci nepřijatých žáků do ŠD budou v případě uvolnění místa informováni vedoucí ŠD v září 2021.
V Praze dne 29. 3. 2021
Mgr. Eva Čuříková, ředitelka školy
Kliknutím sem se připojíte ke schůzce (Microsoft Teams).
Termín: 7. a 8. dubna 2021
Pro školní rok 2021/2022 plánujeme otevřít 3 první třídy (popř. další jen do naplnění kapacity školy).
Žádosti ke vzdělávání v 1. ročníku pro školní rok 2021/2022 budou přijímány prostřednictvím elektronického formuláře, který najdete pod odkazem na webových stránkách školy od 1. 4. do 8. 4. 2021 (po vyplnění bude žádost automaticky odeslána i na vámi uvedený email), přičemž poslední den pro zahájení správního řízení je 8. 4. 2021.
V případě komplikací s vyplněním elektronického formuláře lze řešit náhradním způsobem po telefonické nebo e-mailové dohodě s vedením školy. Ve zcela výjimečných případech vám žádost k vyplnění předáme v tištěné podobě.
! Je NUTNÉ, aby zákonný zástupce ŽÁDOST po podání v elektronické podobě také doručil podepsanou na adresu školy do 5 dnů – jedním z níže uvedených způsobů:
K žádosti doložte kopii rodného listu dítěte a OP zákonného zástupce výše uvedenými způsoby.
Cizinci připojí též kopii rodného listu nebo pasu dítěte a kopii dokladu o povolení k pobytu (viz níže DĚTI CIZINCI).
Kontrola správnosti údajů na žádosti o přijetí k základnímu vzdělávání bude provedena podle rodného listu (bez něj nelze dítě zapsat) a OP. Zastupuje-li dítě jiná osoba než jeho zákonný zástupce, je zároveň nezbytné, aby doložila své oprávnění dítě zastupovat (např. rozhodnutí o svěření dítěte do péče).
Škola by měla být zákonnými zástupci informována o údajích potřebných pro účely nastavení vhodných podpůrných opatření pro budoucího žáka školy:
o znevýhodnění dítěte, o mimořádném nadání, o podpůrných opatřeních poskytovaných dítěti a o závěrech vyšetření uvedených v doporučení školského poradenského zařízení o zdravotní způsobilosti dítěte ke vzdělávání a o zdravotních obtížích, které by mohly mít vliv na průběh vzdělávání
Rozhodnutí ve správním řízení bude učiněno bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od zahájení řízení, k nimž se připočítává doba až 30 dnů, jestliže je zapotřebí nařídit ústní jednání nebo místní šetření, je-li třeba někoho předvolat apod., nebo jde-li o zvlášť složitý případ.
Upozornění:
O tom, zda bylo dítě přijato k docházce do naší školy, budou zákonní zástupci informováni na webových
stránkách školy a na veřejné desce školy. Z důvodu ochrany osobních údajů budou vygenerována
registrační čísla prostřednictvím elektronické žádosti.
Kritéria zápisu:
Škola přednostně přijímá děti s trvalým pobytem ve spádové oblasti. V případě, že tato kritéria nestačí,
rozhoduje losování, které je provedeno komisionálně.
Odklady udělené v Základní škole, Praha 10, Švehlova 12/2900 v loňském školním roce nejsou kritériem pro přijetí. Zákonný zástupce musí opět své dítě zapsat.
Zákonným zástupcům oznámíme přijetí nebo nepřijetí dítěte pod přiděleným registračním číslem na webových stránkách školy a vývěskou na veřejné desce školy do 7. 5. 2021.
Důvodem nepřijetí je naplnění nejvyššího povoleného počtu žáků školy.
Talentové zkoušky do třídy s rozšířenou hudební výchovou – organizace bude upřesněna. (V případě zájmu o třídu s rozšířenou hudební výchovou informuje zákonný zástupce dítěte školu prostřednictvím elektronického formuláře – kolonka „zaměření“.)
Na základě dostatečného zájmu zákonných zástupců otevřeme třídu s výukou písma Comenia Script – nutno vyznačit prostřednictvím elektronického formuláře – kolonka „zaměření“.
Podle § 36 odst. 3 zákona 561/2004 Sb. a ve znění pozdějších předpisů mohou zákonní zástupci přihlásit své dítě k základnímu vzdělávání před dovršením šestého roku. K žádosti o předčasné přijetí musí doložit:
(Žádost se podává obdobným postupem jako žádost ke vzdělávání v 1. ročníku.)
Žádost o odklad je nutno podat co nejdříve, nejpozději však do 30. 4. 2021 společně se všemi přílohami.
(Žádost se podává obdobným postupem jako žádost ke vzdělávání v 1. ročníku.)
Rozhodnutí o odkladu školní docházky dítěte dostane zákonný zástupce písemně v souladu se správním řízením zákona č. 500/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů.
Povinná školní docházka ve školním roce 2021/22 se kromě občanů ČR vztahuje i na občany (děti) jiného členského státu EU, kteří na území ČR pobývají déle než 90 dnů. Dále se povinná školní docházka vztahuje na jiné cizince (děti), kteří jsou oprávněni pobývat na území ČR trvale nebo přechodně po dobu delší než 90 dnů a na účastníky (děti) řízení o udělení mezinárodní ochrany.
Potvrzení o pobytu a jeho délce přiložte k žádosti níže uvedenými způsoby.
ORGANIZAČNÍ SCHŮZKA RODIČŮ/ZÁKONNÝCH ZÁSTUPCŮ BUDOUCÍCH PRVŇÁČKŮ – TERMÍN BUDE UPŘESNĚN.
PŘÍPRAVNÁ ODPOLEDNE PRO BUDOUCÍ PRVŇÁČKY – ZRUŠENA.
V Praze dne 3. 3. 2021
Mgr. Eva Čuříková,
ředitelka školy